Гра - провідний вид діяльності дошкільника. У
сюжетно-рольових іграх відбиваються уявлення дітей про навколишній світ,
взаємини і професійні обов'язки людей. Дитина переноситься з повсякденної
рутини: приміряє цікаву роль, використовує образи пам'яті і фантазію для дії у
вигаданій ситуації. Сюжетно-рольова гра не тільки розважає дитину, але й є
елементом освітнього процесу в дитячому садку.
Цілі і завдання сюжетно-рольової гри в дитячому саду
Суть
сюжетно-рольової гри укладає в вигадуванні дитиною вигаданої ситуації, виборі
атрибутів і дії відповідно до задуму.
На думку дитячих психологів і педагогів,
інтерес до сюжетно-рольової гри виникає до трьох років. Це обумовлено тим, що в
перші роки життя дитина накопичує уявлення про світ, вчиться діям з предметами,
розвиває координацію рухів. Однак початкові елементи сюжетно-рольової гри
простежуються в самостійної діяльності дітей 2-3 років, коли малюки в діях з
іграшками відтворюють побачене в повсякденному житті.
У
дошкільному дитинстві гра носить виховний характер: з її допомогою формуються
важливі особистісні якості і розвиваються розумові здібності. Сюжетно-рольова
гра виступає одним з основних методів навчання: закладається культура взаємин
всередині колективу, прищеплюється повага до праці дорослих і різних професій,
закладаються прості соціальні компетенції (як вести себе в суспільстві). Мета
проведення сюжетно-рольових ігор з дошкільнятами - різнобічний розвиток
особистості дитини в умовах вигаданої ситуації.

Сюжетно - рольова гра «Лікарня»
середня група
Цілі: Ознайомлення дітей з діяльністю медичного
персоналу; закріплення назв медичних інструментів. Формувати вміння творчо
розвивати сюжет гри. Навчання дітей реалізації ігрового задуму; використання у
грі предметів - заступників. Виховання поваги до професії лікаря. Взаємодія в
грі один з одним. Розвивати вміння брати на себе роль.
Матеріал та обладнання: Ігровий набір «Ляльковий лікар»,
іграшки - тваринки, лавочка для машини «швидкої допомоги», ляльки, посуд чайна
для кафе, халат і шапочка для лікаря, шапочки з червоним хрестом для медичного
персоналу, дві іграшкові машини.
Підготовка до гри. Екскурсія у кабінет лікаря
дитячого садка. Читання художньої літератури: «Хворий» Ю.яковлєва, «З людиною
біда» Ю.Синицына, «Людина захворіла» И.Туричина, казки «Доктор Айболить», «У
мене задзвонив телефон» К.Чуковского. Розглядання ілюстрованого матеріалу по
темі. Перегляд мультфільму: «Айболить». Виготовлення атрибутів для гри.
Програвання ігри - ситуації «У зубного лікаря»; «В травматологічному пункті»;
«Виклик на будинок»; «Процедурний кабінет».
Ігрові ролі. Лікар в поліклініці, лікар швидкої
допомоги, медична сестра, санітари, шофер, працівник аптеки, працівник кафе,
працівник зоопарку.
Хід гри
Ігрова мотивація. Діти, подивіться, яку сучасну
поліклініку нам побудували. Ось тут розташований кабінет лікаря для прийому
хворих, а це процедурний кабінет для лікування хворих. Тут лікує хворих медична
сестра. А тут знаходиться пункт швидкої допомоги, тут приймають виклик від
хворих. На машині швидкої допомоги лікар виїжджає на виклик хворого для надання
медичної допомоги. А ось це «Аптека». Тут хворі можуть придбати необхідні ліки.
А це «Кафе». В очікуванні своєї черги, хворі можуть попити гарячої кави і чаю,
з'їсти гарячі пиріжки. Діти, сьогодні відділ кадрів веде прийом на роботу в
поліклініці. Серед вас є бажаючі працювати в поліклініці? (відповіді). Тоді
підходьте до мене, я буду приймати на роботу всіх бажаючих.
Діти підходять до вихователю. Вихователь запитує,
ким дитина хотів би працювати в поліклініці? Якщо роль вже віддана іншій
дитині, вихователь пропонує іншу. Важливо, щоб у ході гри, діти мінялися
ролями.
- Діти, займайте свої робочі місця. (Звертається до
дитини, отримав роль лікаря). Карина, дозволь мені, будь ласка, побути трохи
лікарем, а ти побудеш моїм помічником? (Каріна погоджується). Діти займають
свої ігрові місця, одягають халат і шапочки. Підходять перші хворі з ляльками.
Вихователь. Доброго дня. Сідайте, будь ласка, ось на
цей стілець. Розкажіть, що у вас болить? (Дитина розповідає, що лялька Катя
застудилася, у неї висока температура і кашель.). Давайте поставимо під пахву
термометр і виміряємо температуру. (Ставить термометр). У каті температура 39
градусів - це висока температура. Давайте подивимося горлечко. (Дивиться
шпателем шийку). Горло червоне. Потрібно послухати дихання у Каті. (Слухає
дихання). Є хрипи. Я випишу вам рецепт, ви купите а аптеці таблетки від кашлю і
будете приймати три рази на день, ліки для уколів від температури, вітаміни і
обов'язково гарячий чай з малиновим варенням, і постільний режим. Уколи вам
зробить медична сестра в процедурному кабінеті.
Хворий з лялькою йде в аптеку, купує ліки і йде в
процедурний кабінет, де медична сестра приймає хворих, ставить уколи.
Вихователь каже, що у нього закінчився робочий день і йде. Місце лікаря займає
інша дитина. Приймає хворих.
У швидку допомогу дзвенить дзвінок із зоопарку.
Лікар швидкої допомоги бере трубку і слухає. Працівник зоопарку каже, що
ведмежа грав, бігав і впав, тепер лежить і не встає. У нього напевно зламана
нога . Потрібна медична допомога. Лікар швидкої допомоги вислуховує по
телефону, потім бере валізу з медичним приладдям і на машині відправляється з
санітаром у зоопарк. У зоопарку оглядає ногу ведмедика, накладає лангету на
ногу і каже, що потрібно робити терміново рентгенівський знімок. Працівник
зоопарку з санітаром кладуть ведмедика на носилки і відвозять ведмежа в
лікарню. У лікарні роблять рентгенівський знімок. У ведмежати перелом. Накладають
гіпсову пов'язку і відвозять назад у зоопарк. Укладають ведмежа на ліжко і
дають йому меду.
Гра триває. Хворі приходять на прийом до лікаря.
Купують в аптеці ліки. Медична сестра робить уколи. Хворі в кафе п'ють чай з
малиновим варенням і гарячими пиріжками. Укладають хворих ляльок у ліжко, дають
таблетки.
Вихователь по ходу гри спостерігає, непомітно
підказує, що направляє. Коли ляльки покладені в ліжко, каже, що робочий день
закінчився.
На закінчення хвалить дітей за хорошу гру і пригощає
всіх вітамінами.
Автор: Семилетова Г.Д., вихователь МБДОУ Комсомольський дитячий садок «Ромашка»
Гра взята з сайту:Сюжетно - рольова гра в різновіковій групі дітей
дошкільного віку
«Вовк в гостях у козенят»
Мета. Вчити реалізувати ігровий задум, розвивати
сюжет гри; спонукати дітей творчо відтворювати в грі сюжет, розвивати здібності
приймати на себе ігрову роль, розвивати творчу уяву дітей; закріплення
культурних навичок, деяких знань з домоводства, виховання чуйності, уваги,
прагнення проявити турботу до оточуючих; закріплення знань про функціонування
магазину, салону краси.
Обладнання. Нагрудні знаки, що позначають героїв;
шапки, кепки, панамки; кошик, дзвіночок для мами кози; квіти, вирізані по
шаблону з картону; штучні ялинки для лісу, ігрове обладнання для гри «Супермаркет»
і «Салон краси»; стіл, скатертина, іграшковий посуд, фрукти, цукерки для
чаювання.
Хід гри
Вихователь. У нас сьогодні з вами казковий день. Ми
будемо грати в казки. Які казкові ігри вам подобаються? (підвести до казки
«Теремок» та «Вовк і козенята»).
Рухлива гра «Теремок» - вибір героїв казки по
стрілочці, переодягання для гри. Після гри залишається підгрупа дітей.
Діти сідають на стільчики.
Вихователь. У що ми будемо грати ще, ви дізнаєтеся з
загадки.
Співала пісеньку хлопцям
Мама стоячи біля дверей:
- Молока несу я багато,
Відчиняйте мерщій!
Але прийшов лиходій зубастий,
Обдурив козенят і з'їв,
Лише один залишився братику,
У печі встиг сховатися.
І довелося рятувати господині
Своїх маленьких хлопців.
Називається та казка... («Вовк і семеро козенят».)
Молодці! Ви хочете пограти в цю казку? Але перш ніж
грати, нам потрібно домовитися. Які ролі нам потрібні для гри? (Мама, вовк,
козенята). Діти домовляються про ролях.
Яким в нашій грі буде вовк? А мама? Козенята?
Чому вовк злий? Як йому допомогти? (Запросити в
гості і почастувати, привести в порядок.)
Що нам знадобиться для гри? (Діти перераховують все,
що може знадобитися для гри.)
А можна мені пограти з вами? Можна я у вашій грі
буду бабусею? Що буду робити я? Можна, поки мама буде в лісі, а ви будете грати
на галявині, я буду пекти вам пиріг?
Які ігри ми можемо включити в нашу гру? («Салон
краси», «Супермаркет», «Гості».)
Хто буде в магазині продавцем? Яким має бути
продавець?
Хто буде покупцями? Як вони повинні вести себе в
магазині?
Хто буде працювати в салоні краси? Якими мають бути
майстри?
А тепер давайте вбиратися!
Гра починається з музичного танцю - гри «Вовк та
козенята». Потім «вовка» запрошують в гості, проводжають його в салон краси, а
«мама - коза» тим часом відправляється з одним з козенят в магазин за
покупками.... У той же час іншими козенятами готується все для гри «Гості»....
Всі розсаджуються за столом, «мама - коза» разом з
«бабусею» розливають «чай»...
Вихователь. Вам сподобалася гра? Що вам сподобалося
найбільше? Мені теж сподобалося грати разом з нами....
Конспект сюжетно - рольової гри «Олімпійські ігри»
у підготовчій до школи групі
Мета: сприяти творчому використанню в іграх поданням
про навколишнє життя - проведення олімпійських ігор в Росії.
Завдання:
1. Розвивати творчу уяву, сприяти спільно розгортати
гру.
2. Вчити узгоджувати власні ігрові задуми, формувати
вміння домовлятися, організувати дію граючих.
3. Виховувати доброзичливість, вміння рахуватися з
інтересами і думками товаришів по грі, справедливо вирішувати спори.
Стратегія ігрового задуму:
1. Систематизація інформації (мультимедійна
презентація). Внесення атрибутики.
2. Планування сюжету гри:
а) Відкриття олімпіади. Під час відкриття - хода
команд, вітальне слово голови олімпійського руху;
б) Змагання. Види змагань;
• Фігурне катання;
• Біатлон;
• Санки;
• Лижі (естафета);
• Хокей.
Закриття олімпійських ігор. Шикування, нагородження.
Розподіл ролей:
Голова Міжнародного комітету - інструктор ФІЗО.
Судді - 2 дитини, батько
Тренер команди - вихователь
Команди: 2 фігуриста, 2 біатлоніста, 2 лижника, 2
хокеїста, 2 саночника.
Лікар - 1
Фотокореспондент - 1
Атрибути: Олімпійський прапор, спортивна форма,
емблеми з назви команд, бейджики суддям, медалі для нагородження, м'ячі, шайби,
санки-льодянки, ворота, ключки, мати, лижі, секундомір, тумби для п'єдесталу,
табло, макет вогню, мішечки для метання, протоколи змагань, розмітка «Старт»,
«Фініш».
Хід гри
Мультимедіа презентація про олімпійських іграх.
Бесіда з мультимедіа презентації: (вихователь задає дітям)
Хто приймає рішення про місце проведення
олімпійських ігор? (МОК - Міжнародний Олімпійський Комітет)
В якій країні відбудуться Зимові олімпійські ігри в
цьому році?
В якій країні відбулися перші олімпійські ігри в
давнину?
Яка нагорода чекала переможця Олімпійських ігор в
давнину?
Які зимові види спорту будуть брати участь в
Олімпіаді 2014 року?
Вихователь: - Давайте і ми пограємо в гру
«Олімпійські ігри». Хто, ким хоче бути в нашій грі? Головні - це спортсмени з
різних видів спорту. Хто хоче бути спортсменом? Фігуристом? Лижником?
Біатлоністом? Саночником? Хокеїстами? (вибирають дітей).
Вихователь: - А ще на змаганнях в Олімпійських іграх
обов'язково беруть участь судді. Хто у нас буде суддями? (вибирають двох суддів
і одного головного суддю, нехай головним суддею буде хтось із наших батьків,
які прийшли подивитися, як ми вміємо грати). Хто хоче, з вас, шановні батьки,
пограти з нами і бути головним суддею Олімпійських ігор?
Вихователь: - Ще в Олімпійських іграх бере участь
голова Олімпійського комітету. Давайте на цю роль виберемо нашого інструктора
фізкультури, він теж хоче з нами погратися.
Вихователь - А тренером по командам, можна я буду.
Вихователь - І ще обов'язково потрібно вибрати
лікаря команди, який буде лікувати наших спортсменів. Хто хоче бути лікарем? А
іншим дітям я пропоную стати глядачами - вболівальниками, які приходять на
стадіон повболівати за своїх спортсменів.
Вихователь: -Згідно з обраним ролям ми підемо з вами
готувати собі предмети та іграшки необхідні для гри і влаштовувати місце, де ми
будемо грати (всі учасники гри відповідно до обраних ролей організовує своє
ігровий простір).
Структура сюжету гри:
Вихователь (тренер команди). - До початок відкриття
Олімпіади залишилося небагато часу. Всі спортсмени наділи парадну форму, взяли
прапори? Давайте будемо будуватися. (під музичний марш капітани з командами
марширують, проходять урочисто, будуються).
Головний суддя:
- В ім'я прийдешніх перемог,
Во славу Українського спорту,
Хай живе дитяча олімпіада
Ведуча до нових рекордів!
Голова Олімпіади (інструктор фізо):
- Що таке Олімпіада?
Це чесний спортивний бій!
В ній брати участь це нагорода!
Перемогти ж може будь!
- Увага! Ми вітаємо учасників, гостей та суддів
наших змагань! Символ Олімпіади - 5 сплетених кольорових кілець - означають
дружбу між людьми усіх континентів: Європи, Азії, Африки, Австралії, Америки. У
наших Олімпійських іграх беруть участь дві команди. Це команда «Приморці» і
команда «Дальнегорец». Привітаємо їх (всі плескають). Для внесення прапора
запрошуються представники від команд. (тренер призначає спортсмена (діти)
Внести олімпійський прапор!
Щоб почати Олімпійські ігри
Мають хлопці клятву дати:
Головний суддя (батько):
Хто з вітром моторним може зрівнятися? (Ми
Олімпійці!)
Хто вірить у перемогу, перешкод не боїться? (Ми
Олімпійці!)
Хто спортом улюбленої Вітчизни пишається? (Ми
Олімпійці!)
Клянемося бути чесними,
До перемоги прагнути,
Рекордів високих
Клянемося добитися!
Вважати Олімпійські ігри відкритими (грає музика)
Голова Олімпіади (інструктор фізо): - Перед вами
виступає колектив спортсменів займаються оздоровчою гімнастикою фітбол.
Композиція називається «Ми-Олімпійці» (спортсмени - діти виконують танець)
Головний суддя: - Змагання починаються. Першими
будуть змагатися біатлоністи.
Тренер команди (вихователь) - Лікар, ви повинні всіх
спортсменів перевірити перед виходом на старт і доповісти мені про стан
здоров'я наших спортсменів (лікар вимірює температуру, дивиться горло, слухає,
перевіряє тиск, робить масаж)
Лікар (діти): - Як ви себе почуваєте? Давайте
померим тиск.
Спортсмен (діти): - Почуваю себе добре. Готовий до
змагань.
Головний суддя (діти): - На старт викликаються
спортсмени біатлоністи з команди «Приморець» Альоша Петров і Марія Симонова,
неодноразові чемпіони в своїй групі. Від команди «Дальнегорец» на старт
викликається Олександр Сидоров та Ангеліна Шарапова, також чемпіони своєї
групи.
Спортсмени біатлоністи (діти) виходять на старт
(потрібно пробігти на одній лижі від старту до місця стрілянини, біатлоніст
лягати на мат і кидає мішечки з піском у ціль)
Суддя (діти): - На старт, увага, марш. (під час
попадання в ціль показує результат одне попадання 1, друге попадання 2, якщо
немає попадання, знову показує 1 до 5 балів). З рахунком...., перемогла
команда....
Фотокореспондент (діти) фотографує переможця, бере
інтерв'ю після всіх видів змагань. - Як ви досягли таких високих результатів.
Давно займаєтеся цим видом спорту.
Спортсмен (діти): - Біатлоном займаюся з 3 років.
Щоб перемогти в дитсадку займався зарядкою, відвідував гурток Веселі старти,
баскетбол. Наполегливо займався спортом.
Суддя (діти) - На лід запрошуються фігуристи команди
Дальнегорец і команди Приморець (дівчинка на роликових ковзанах, хлопчик
притримує її)
Головний суддя (батько): - Перше випробування:
основна доріжка кроків (фігуристи проходять змійкою, не зачепивши кеглів)
Звучить музика, під яку спортсмени першої команди
виконують вправу.
Судді (діти): - У змаганнях фігуристів кількість
набраних очок командою. Приморець фігуристи ....: 5.0,4.8,4.7. Загальний бал
4,9.
Головний суддя: - На лід запрошуються спортсмени
команди Дальнегорец (проходить виступ під музику).
Суддя (діти): - Фігуристи команди Дальнегорец
(називає імена і прізвища) отримали наступні оцінки: 4.9, 5.0, 4.9. Загальна
оцінка - 4.95 балів
Команда
Лижі (на двох коротких пластмасових лижах біжать від
старту до фінішу одночасно дві команди, на старті передають естафету і
надягають лижі, беруть участь по 3 учасника)
Санки (готуються доріжки, один спортсмен тягне за
мотузку, інший сидить на ледянке від старту до фінішу, міняються місцями)
Хокей (у воротах воротарі і по три хокеїста,
забивають по черзі шайби у ворота своїм супротивникам).
Голова ОІ (інструктор фізо): - Команди-учасники
Олімпійських ігор запрошуються на стадіон для нагородження і закриття
олімпійських ігор (команди шикуються на стадіоні).
На імпровізованому стадіоні судді встановлюють
п'єдестал.
Голова ОІ (інструктор фізо):- В змаганнях з біатлону
золоті медалі вручаються команді ..... В загальному заліку набрали 10 очок.
Срібні медалі вручаються команді (судді - один несе медалі на підносі, інший,
разом з головним суддею надягають медалі спортсменам-переможцям).
Нагородження за кожним видів спорту.
Голова Олімпіади: - Вважати Олімпійські ігри
закритими (звучить гімн, всі урочисто слухають).
Немає коментарів:
Дописати коментар