Скарбничка вихователя
Театральні ігри

Мета. Розвивати уяву, музичний слух, пам'ять, спілкування, вміння діяти з уявними предметами.
Хід:
1. Етюд «Рибалка».
2. Розучування тексту і мелодії пісні «Рибалка»Наталії Май
Діти сидять у творчому півколі. Педагог запитує: «Хто такий рибалка? (Людина, яка любить проводити вільний від роботи час на озері, на річці за вудкою.) Послухаємо пісню Наталії Май «Рибалка»
Етюд «Рибалка».

Мета. Розвивати уяву, фантазію дітей.
Діти у творчому півколі. Одна дитина придумує свій варіант поведінки, а діти повинні здогадатися, чим він займається і де знаходиться (людина йде, сидить, біжить, піднімає руку, слухає і т. д.).
Одне і те ж дію в різних умовах виглядає по-різному. Діти діляться на творчі групи, і кожна отримує певне завдання.
I група отримує завдання сидіти. Можливі варіанти:
- сидіти біля телевізора;
- сидіти в цирку;
- сидіти в кабінеті лікаря;
- сидіти біля шахової дошки;
- сидіти з вудкою на березі річки і т. п.
II група отримує завдання йти. Можливі варіанти:
- йти по дорозі;
- йти по гарячому піску;
- йти по палубі корабля;
- йти по колоді або вузькому містку;
- йти по вузькій гірській стежці і т. д.
III група отримує завдання бігти. Можливі варіанти:
- бігти, спізнюючись в театр;
- втекти від злої собаки;
- бігти, потрапивши під дощ;
- бігти, граючись у піжмурки, і т. д.
IV група отримує завдання розмахувати руками. Можливі варіанти:
- відганяти комарів;
- подавати сигнал кораблю, щоб помітили;
- сушити мокрі руки і т. д.
V група отримує завдання ловити звірятко. Можливі варіанти:
- ловити кішку;
- ловити папужку;
- ловити коників і т. д.
Педагог і глядачі відзначають, хто правильно виконав завдання.

Мета.Розвивати уяву, фантазію дітей.
Спочатку педагог пояснює дітям: «У театрі глядач вірить в те,у що вірить актор. Сценічне ставлення - це вміння з допомогою віри, уяви і фантазії змінити своє ставлення до предмета, місцем дії або партнерам, змінюючи відповідним чином свою поведінку, виправдовуючи умовне перетворення».
Педагог бере який-небудь предмет і кладе його на стіл або передає по колу, від однієї дитини до іншого. Кожна дитина має діяти з предметом по-своєму, виправдовуючи його нове призначення, щоб була зрозумілою суть перетворення. Варіанти перетворення різних предметів:
§олівець або паличка: ключ, викрутка, вилка, ложка, градусник, зубна щітка, пензлик для малювання, сопілочка, гребінець і т. д.;
§маленький м'ячик: яблуко, черепашка, сніжок, картопля, камінь, їжачок, колобок, курча і т. д.;
§записна книжка: дзеркальце, ліхтарик, мило, шоколадка, взуттєва щітка, гра і т. д.
Можна перетворювати стілець на пеньок; в цьому випадку діти повинні виправдовувати умовну назву предмета. Наприклад, великий стілець може бути перетворений на королівський трон, пам'ятник і ін.

Мета. Розвивати фантазію, вміння виправдовувати свою поведінку.
Діти у творчому півколі. Педагог пропонує їм відправитися в кругосвітню подорож: «Хлопці, перед вами стоїть завдання: придумати, де буде проходити ваш шлях по пустелі, по гірській стежці, по болоту; через ліс, джунглі, через океан на кораблі».
Діти пропонують маршрут навколосвітньої подорожі, використовуючи декорації корабля, хатинки. Отже, маршрут навколосвітньої подорожі складено, і діти починають грати. У грі використовуються музика, шумові ефекти - грім, дощ, шум бурі, шторми, костюми та маски.
«Сім'я»
Ігровий матеріал: Меблі, посуд, атрибути для обладнання будиночка, «дитячого саду», великий конструктор, іграшкова машина, лялька - немовля, іграшкова коляска, сумки, різні предмети - заступники.
Попередня робота: Бесіди: «Моя сім'я», «Як я допомагаю мамі», «Хто, ким працює?» «Чим ми займаємося вдома?» Розглядання сюжетних картинок, фотографій по темі. Читання художньої літератури: Н.Забила «Ясочкин садок», А. Барто «Машенька», Б. Заходер «Будівельники», «Шофер», Д. Габе з серії «Моя родина»: «Мама», «Братик», «Робота», Тобто Яниковская «Я ходжу в дитячий сад», А. Кардашова «Велике прання».
Ігрові ролі: мама, тато, бабуся, дідусь, старша донька, діти-дошкільнята, лялька - немовля.
Розігруються сюжети:
«Ранок у сім'ї»
«Обід в сім'ї»
«Будівництво»
«Папа - добрий господар»
«У нас в сім'ї - дитина»
«Вечір в сім'ї»
«Мама укладає дітей спати»
«Вихідний день у сім'ї»
«В сім'ї захворіла дитина»
«Допомагаємо мамі прати білизну»
«Велике прибирання дому»
«До нас прийшли гості»
«Переїзд на нову квартиру»
«Свято в сім'ї: мамин день, Новий рік, день народження»
Ігрові дії:
Мама-вихователь збирається і йде на роботу; готує все необхідне для занять з дітьми; приймає дітей, займається з ними; грає, гуляє, малює, вчить т т. д.; віддає дітей батькам, прибирає робоче місце; повертається з роботи додому; відпочиває, спілкується зі своїми дітьми і чоловіком; допомагає бабусі, укладає дітей спати.
Мама-домогосподарка збирає і проводжає доньку в дитячий садок, чоловіка на роботу; доглядає за молодшою дитиною (лялька), гуляє з ним, прибирає в будинку, готує їжу; зустрічає дитину з дитячого саду, чоловіка з роботи; годує їх, спілкується, укладає дітей спати.
Тато-будівельник збирається на роботу, відводить дитину в дитячий сад, йде на роботу; будує будинки, мости; повертається з роботи, забирає дитину з дитячого саду, повертаються додому; допомагає дружині по будинку, грає з дітьми, спілкується.
Тато-водій збирається на роботу, відводить дитину в дитячий сад, йде на роботу; підвозить вантажі (цегла) на будівництво, розвантажує їх, їде за новими; забирає дитину з дитячого саду, повертається додому; допомагає дружині по будинку; запрошує сусідів в гості на чай; проводжає сусідів; спілкується з дітьми, грає з ними, фіксує їх спати.
Бабуся збирає і проводжає онуків у дитячий садок та школу; прибирає в будинку; звертається за допомогою до старшій внучці; забирає з дитячий сад онуку, цікавиться у вихователя про її поведінку; готує обід, пече пиріг; запитує у членів сім'ї як пройшов робочий день; пропонує запросити на чай (вечеря) сусідів, пригощає всіх пирогом; грає з онуками; дає поради.
Дідусь допомагає бабусі, татові, читає газети, журнали; грає з онуками, спілкується з сусідами.
Старша донька допомагає бабусі готувати їжу, мити посуд, прибирати в будинку, гладити білизну; грає і гуляє з молодшою сестрою, спілкується.
Діти-дошкільнята встають, збираються і йдуть в дитячий сад; в дитячому саду займаються: грають, малюють, гуляють; повертаються з дитячого саду, грають, допомагають батькам, вкладаються спати.
«Магазин - Супермаркет»
Словникові слова: вітрина, касир, кондитерська.
Ігровий матеріал: вітрина, ваги, каса, сумочки і кошики для покупців, форма продавця, гроші, гаманці, товари по відділам, машина для перевезення товарів, устаткування для прибирання.
«Продуктовий магазин»: муляжі овочів та фруктів, різні випічки з солоного тіста, муляжі шоколадок, цукерок, печиво, торти, тістечка, коробки з-під чаю, соку, напоїв, ковбаси, риби, упаковки з-під молока, стакани для сметани, баночки від йогуртів і т. п.
Попередня робота:
Бесіди з дітьми «Які магазини бувають і що в них можна купити?» «Хто працює в магазині?», «Правила роботи з касою». Д/і «Магазин», «Овочі», «Кому що?». Читання вірша О. Ємельянової «Магазин іграшок». Б. Воронько «Казка про незвичайних покупках» Виготовлення з солоного тіста бубликів, булочок, печива, приготувати цукерки.
Ігрові ролі: Продавець, покупець, касир, директор магазину, шофер.
Розігруються сюжети:
«Булочна-кондитерська (хлібний відділ, магазин)»
«Овочевий магазин (відділ)»
«М'ясний, ковбасний магазин (відділ)»
«Рибний магазин (відділ)»
«Молочний магазин (відділ)»
«Продуктовий магазин»
«Магазин музичних інструментів»
«Книжковий магазин»
Ігрові дії:
Продавець одягає форму, пропонує товар, зважує, упаковує, розкладають товар на полицях (оформляє вітрину).
Директор магазину організовує роботу співробітників магазину, робить заявки на отримання товарів, звертає увагу на правильність роботи продавця і касира, стежить за порядком в магазині.
Покупці приходять за покупками, вибирають товар, узнає ціну, радяться з продавцями, дотримуються правил поведінки в громадському місці, встановлюють чергу в касі, оплачують покупку в касі, отримують чек.
Касир отримує гроші, пробиває чек, видає чек, здає покупцеві здачу.
Шофер приносить певну кількість різноманітних товарів, отримують заявки на отримання товарів від директора магазину, вивантажує привезений то
Сюжетно – рольова гра «Будівельники»
Предметно – ігрове середовище: форма для будівельника, будівельний матеріал, набор інструментів які використовує будівельник, іграшкові вантажні машини, візок для цеглин.
Ролі: будівельник, шофер.
І етап.
Мета: формувати у дітей уявлення про працю будівельника, про значення їх праці в суспільстві, про будівельний матеріал; розвивати спостережливість, допитливість, увагу; виховувати повагу до людей цієї професії.
Методи і прийоми:
- Екскурсія на будівництво. Спостереження за працею будівельників.
- Спостереження за спорудами які є навколо.
- Бесіда за художніми творами С. Барудзіна «Хто побудував цей дім», М. Стельмаха «Що за дім».
- Бесіда та розгляд сюжетних картинок «Що потрібно будівельнику для роботи».
- Перегляд презентації «Про будівельну техніку».
ІІ етап.
Мета: розвивати вміння створювати і розігрувати діалоги і ситуації, інтерес до гри; закріпити уявлення дітей про будівництві різних будівель; спонукати до засвоєння основних трудових дій, які виконує будівельник; виготовлення атрибутів до гри; виховувати взаємодопомогу та повагу один до одного.
Методи і прийоми:
- Перегляд мультфільму «Каю на будівництві».
- Дидактична гра «Відгадай» (виконання трудових дій, характерних для будівельника).
- Гра з конструктором «Гараж», «Доріжки».
- Виготовлення атрибутів до гри.
- Ігрова ситуація «На будівництво привезли цеглу».
ІІІ етап.
Мета: розвивати вміння дітей виконувати роль, використовуючи предмети-замінники, самостійно добирати їх, розгортати сюжет гри з поєднанням різних тематик; спонукати дітей реалізувати в іграх правила культури поведінки,; виховувати доброзичливість, взаємоповагу.
Методи та прийоми:
- Розігрування сюжету «Будівельники готуються до роботи».
- Розігрування сюжету «Ляльці Марині збудуємо дім».
- Розігрування сюжету «Будівництво паркану навколо будинку».
- Розігрування сюжету «Побудуємо багатоповерховий дім».
- Розігрування сюжету «Будівельники закінчують свій робочий день».
Немає коментарів:
Дописати коментар